Hebt u een voucher/tegoedbon ontvangen omdat de ondernemer de overeenkomst niet na kan komen? En vindt u de voorwaarden op de voucher/tegoedbon onredelijk? Met onze voorbeeldbrief kunt u de ondernemer aanspreken op de onredelijke voorwaarde.
[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam ondernemer of bedrijf]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum] heb ik met u een overeenkomst gesloten voor [leg uit waarover het gaat. Bijvoorbeeld een vakantie, opleiding, abonnement bij de sportschool of kaartje voor een evenement.]. Vanwege de coronacrisis kunt u onze overeenkomst niet nakomen. En daarom hebt u mij een voucher/tegoedbon aangeboden ter compensatie.
In de voorwaarden van uw voucher/tegoedbon staat: [noem de vouchervoorwaarde die u onredelijk vindt]. Deze voorwaarde vind ik onredelijk omdat [leg uit waarom dit voor u onredelijk. Gebruik onze informatie en richtlijnen over vouchers en tegoedbonnen om uw uitleg te onderbouwen].
[kies de alinea’s die op u van toepassing zijn]
[kies 1 van deze 2 alinea’s]
Ik ontvang graag binnen 2 weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]