Voorbeeldbrieven
Bent u ontevreden over een product of dienst? Haal uw recht met de gratis voorbeeldbrieven van ACM ConsuWijzer.
Categorieën
- Elektriciteit en gas
- Garantie of reparatie of geld terug
- Kan ik van de overeenkomst af
- Misleidende verkoop
- Online winkelen
- Post
- Prijzen en kosten
- Reizen en accommodaties
- Rekeningen en incassoprocedures
- Stadsverwarming en blokverwarming
- Telefonische verkoop
- Telefoon of internet en televisie
- Vergelijken en overstappen
Reizen en accommodaties
- Voorbeeldbrief - geld terug na annulering pakketreisaanbieder
- Voorbeeldbrief - Accommodatie of pakketreis valt tegen
- Voorbeeldbrief - Annuleren van pakketreis naar onveilig land
- Voorbeeldbrief - Bagage vermist of beschadigd tijdens vlucht
- Voorbeeldbrief - Niet eens met verhogen prijs van reis of accommodatie
- Voorbeeldbrief - Niet eens met wijzigen of annuleren van accommodatie of pakketreis
Elektriciteit en gas
- Voorbeeldbrief - Algemene klacht aan energieleverancier, warmteleverancier of netbeheerder
- Voorbeeldbrief - Betalingsregeling vragen voor rekening energie of warmte
- Voorbeeldbrief - Energieleverancier verhoogt het termijnbedrag
- Voorbeeldbrief - Klacht over energierekening
- Voorbeeldbrief - Klacht over meterstanden op rekening
- Voorbeeldbrief - Klacht over termijn tariefwijziging
- Voorbeeldbrief - Niet eens met stopzetten energielevering
- Voorbeeldbrief - Niet eens met wijzigen energiecontract
- Voorbeeldbrief - Ongedaan maken energiecontract tijdens verlengde bedenktijd
- Voorbeeldbrief - Vergoeding na storing stroom of gas
- Voorbeeldbrief - Verjaarde rekening voor stroom, gas of warmte
Garantie of reparatie of geld terug
- Voorbeeldbrief - Afwijzen tegoedbon voor kapot product
- Voorbeeldbrief - Geld terug voor ongeldig ticket door doorverkoop
- Voorbeeldbrief - Geld terugvragen aan officieel verkooppunt voor afgelast evenement
- Voorbeeldbrief - Geld terugvragen aan wederverkoper voor afgelast evenement
- Voorbeeldbrief - Klacht over niet op tijd ontvangen product
- Voorbeeldbrief - Niet eens met bijbetalen voor repareren of vervangen product
- Voorbeeldbrief - Ongedaan maken koopovereenkomst product
- Voorbeeldbrief - Product uit reparatie terugvragen na faillissement
- Voorbeeldbrief - Schadevergoeding bij meer dan 500 euro schade door onveilig product
- Voorbeeldbrief - Schadevergoeding bij minder dan 500 euro schade door onveilig product
- Voorbeeldbrief - Verzoek om bestelling of geld terug na faillissement
- Voorbeeldbrief - Verzoek om korting voor product met foutje
- Voorbeeldbrief - Verzoek tot herstellen van niet goed uitgevoerd werk
- Voorbeeldbrief - Verzoek tot repareren of vervangen van kapot product
Kan ik van de overeenkomst af
- Voorbeeldbrief - Abonnement opzeggen
- Voorbeeldbrief - Herinnering aan terugbetalen producten na gebruikmaken van bedenktijd
- Voorbeeldbrief - Klacht over onterechte aanmelding mobiele internetdienst
- Voorbeeldbrief - Klacht over onterechte aanmelding sms-dienst
- Voorbeeldbrief - Klacht over onterechte annuleringskosten keuken
- Voorbeeldbrief - Ongedaan maken energiecontract tijdens verlengde bedenktijd
- Voorbeeldbrief - Ongedaan maken koopovereenkomst product
- Voorbeeldbrief - Ongedaan maken van abonnement op telefoon, tv of internet
- Voorbeeldbrief - Ongedaan maken van een overeenkomst tijdens bedenktijd
- Voorbeeldbrief - Ongeldig maken van niet gekregen algemene voorwaarden
- Voorbeeldbrief - Ongeldig maken van onredelijke algemene voorwaarden
- Voorbeeldbrief - Ongeldig maken van overeenkomst door minderjarig kind
- Voorbeeldbrief - Ongeldig maken van overeenkomst na misleiding of agressieve verkoop
- Voorbeeldbrief - Ongeldige overeenkomst voor aankoop per telefoon
Misleidende verkoop
- Voorbeeldbrief - Ongeldig maken van overeenkomst na misleiding of agressieve verkoop
- Voorbeeldbrief - Ongeldige overeenkomst met bedrijf
- Voorbeeldbrief - Ongeldige overeenkomst na proefpakket
Online winkelen
- Voorbeeldbrief - Herinnering aan terugbetalen producten na gebruikmaken van bedenktijd
- Voorbeeldbrief - Niet eens met doorverwijzing (vervolgbrief)
- Voorbeeldbrief - Niet eens met prijsfout
- Voorbeeldbrief - Ongedaan maken van overeenkomst tijdens verlengde bedenktijd
Post
- Voorbeeldbrief - Klacht aan postbedrijf over niet bezorgen pakket of brief
- Voorbeeldbrief - Klacht aan postbedrijf over niet ontvangen pakket of brief
- Voorbeeldbrief - Ongewenste reclame in uw brievenbus
Prijzen en kosten
- Voorbeeldbrief - Bemiddelingskosten huurwoning weigeren of terugvragen
- Voorbeeldbrief - Niet eens met prijs verhogen abonnement
- Voorbeeldbrief - Niet eens met prijsfout
- Voorbeeldbrief - Niet eens met rekening voor offerte
- Voorbeeldbrief - Niet eens met verhogen prijs van reis of accommodatie
- Voorbeeldbrief - Niet eens met wijzigen of annuleren van accommodatie of pakketreis
- Voorbeeldbrief - Verzoek om korting voor product met foutje
Rekeningen en incassoprocedures
- Voorbeeldbrief - Aanbetaling weigeren
- Voorbeeldbrief - Bemiddelingskosten huurwoning weigeren of terugvragen
- Voorbeeldbrief - Betalen onder protest
- Voorbeeldbrief - Energieleverancier verhoogt het termijnbedrag
- Voorbeeldbrief - Geld terugvragen na onverschuldigde betaling
- Voorbeeldbrief - Gespecificeerde rekening vragen voor stadsverwarming of blokverwarming
- Voorbeeldbrief - Klacht over belkosten klantenservice
- Voorbeeldbrief - Klacht over energierekening
- Voorbeeldbrief - Klacht over incassobrief
- Voorbeeldbrief - Klacht over kosten informatienummer
- Voorbeeldbrief - Klacht over meerwerk bij vaste prijs
- Voorbeeldbrief - Klacht over onterechte aanmelding mobiele internetdienst
- Voorbeeldbrief - Klacht over onterechte aanmelding sms-dienst
- Voorbeeldbrief - Klacht over onterechte annuleringskosten keuken
- Voorbeeldbrief - Klacht over te hoge telefoonrekening
- Voorbeeldbrief - Klacht over te hoge warmtetarieven
- Voorbeeldbrief - Niet eens met rekening voor offerte
- Voorbeeldbrief - Ongeldige overeenkomst met bedrijf
- Voorbeeldbrief - Ongeldige overeenkomst na proefpakket
- Voorbeeldbrief - Onterechte aanmaning
- Voorbeeldbrief - Onterechte automatische incasso terugboeken
- Voorbeeldbrief - Rekening onder protest betalen om afsluiten te voorkomen
- Voorbeeldbrief - Verjaarde rekening voor een product of dienst
- Voorbeeldbrief - Verjaarde rekening voor stroom, gas of warmte
- Voorbeeldbrief - Verzoek om bestelling of geld terug na faillissement
Stadsverwarming en blokverwarming
- Voorbeeldbrief - Betalingsregeling vragen voor rekening energie of warmte
- Voorbeeldbrief - Gespecificeerde rekening vragen voor stadsverwarming of blokverwarming
- Voorbeeldbrief - Klacht over te hoge warmtetarieven
- Voorbeeldbrief - Niet eens met kosten afleverset op warmterekening
- Voorbeeldbrief - Verjaarde rekening stadsverwarming of blokverwarming
- Voorbeeldbrief - Verzoek na storing stadsverwarming of blokverwarming
- Voorbeeldbrief - Verzoek tot hoger zetten verwarming 's nachts
Telefonische verkoop
- Voorbeeldbrief - Bel mij nooit meer, recht van verzet
- Voorbeeldbrief - Verzoek om gegevens anonieme beller
Telefoon of internet en televisie
- Voorbeeldbrief - Klacht over belkosten klantenservice
- Voorbeeldbrief - Klacht over kosten informatienummer
- Voorbeeldbrief - Klacht over slecht bereik mobiele telefoon
- Voorbeeldbrief - Klacht over te hoge telefoonrekening
- Voorbeeldbrief - Klacht over wijziging abonnement telefoon, internet of tv
- Voorbeeldbrief - Laatste kans om probleem op te lossen met levering internet, tv of telefoon
- Voorbeeldbrief - Ongedaan maken van abonnement op telefoon, tv of internet
- Voorbeeldbrief - Rekening onder protest betalen om afsluiten te voorkomen
- Voorbeeldbrief - Vergoeding na storing internet, tv of telefoon
Vergelijken en overstappen
- Voorbeeldbrief - Klacht over meterstanden op rekening
- Voorbeeldbrief - Klacht over nummerbehoud aan de aanbieder van uw nieuwe abonnement
- Voorbeeldbrief - Nieuw energiecontract ongeldig verklaren of ongedaan maken
- Voorbeeldbrief - Verzoek om schadevergoeding voor niet opzeggen oud abonnement
- Voorbeeldbrief - Zakelijk energiecontract ongeldig verklaren of ongedaan maken