Iets vragen of melden?

Voorbeeldbrief - Verzoek om gegevens anonieme beller

Krijgt u vervelende telefoontjes van een anonieme beller? En wilt u weten wie het is? Met onze voorbeeldbrief vraagt u uw telecombedrijf om de naam en het adres van de anonieme beller. 

Bekijk deze brief:

[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]

[naam aanbieder]
[adres]
[postcode en plaats]

[plaats, datum]

Onderwerp: anonieme beller


Geachte heer/mevrouw,

Ik heb overlast van een anonieme beller op mijn telefoonnummer [telefoonnummer waarop u wordt lastiggevallen].

Wat is het probleem?

Ik heb overlast van de oproepen omdat [leg uit wat u hoort en waarom u dit vervelend vindt]. Ik vind het belangrijk dat dit stopt. Ik wil hier iets tegen doen, maar ik kom er niet achter van wie deze vervelende oproepen zijn. Daarom wil ik u vragen hier onderzoek naar te doen.

De vervelende telefoontjes begonnen op [datum]. Daarna kreeg ik vaker dit soort oproepen. Ik geef u een opsomming van [alle oproepen / een aantal oproepen]:

 
Oproep Datum Tijdstip
1 [dd-mm-jjjj] [uu-mm]
2 [dd-mm-jjjj] [uu-mm]
3 [dd-mm-jjjj] [uu-mm]

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Volgens artikel 11.11 van de Telecommunicatiewet mag ik u vragen om onderzoek te doen naar vervelende oproepen van een anonieme beller. U bent dan verplicht om hieraan mee te werken. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl.

Wat verwacht ik van u?

Ik vraag u vriendelijk om het telefoonnummer, de naam, het adres, de postcode en de woonplaats van de anonieme beller. Als u niet aan mijn verzoek wilt meewerken, dan hoor ik graag waarom.

Als ik na deze brief opnieuw vervelende oproepen krijg, dan geef ik dit aan u door voor uw onderzoek.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]

Herbruikbaar blok - Uw recht halen en melden [UITKLAPPER]

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Uitleg over deze brief

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer