Moet u te lang wachten op de jaarrekening of eindafrekening? Of staat er een fout in uw energierekening? Met onze voorbeeldbrief vraagt u uw energieleverancier om een oplossing.
Gebruikt u geen Word? Dan kunt u deze brief ook downloaden als:
Bekijk deze brief:
[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam energieleverancier]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: klacht over energierekening
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum] stuurde u mij een rekening voor [gas / elektriciteit]. Hierover heb ik een klacht.
Wat is het probleem?
[omschrijf kort uw klacht]
Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om [omschrijf welke oplossing u verwacht van uw energieleverancier].
[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]
Biedt u geen oplossing?
Als u niet wilt meewerken aan een oplossing, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt. [kunt u naar De Geschillencommissie of rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Energie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]