Iets vragen of melden?

Voorbeeldbrief - Klacht over energierekening

Moet u te lang wachten op de jaarrekening of eindafrekening? Of staat er een fout in uw energierekening? Met onze voorbeeldbrief vraagt u uw energieleverancier om een oplossing.

Bekijk deze brief:

[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]

[naam energieleverancier]
[adres]
[postcode en plaats]

[plaats, datum]

Onderwerp: klacht over energierekening


Geachte heer of mevrouw,

Op [datum] stuurde u mij een rekening voor [gas / elektriciteit]. Hierover heb ik een klacht.

Wat is het probleem?

[omschrijf kort uw klacht]

Wat verwacht ik van u?

Ik vraag u vriendelijk om [omschrijf welke oplossing u verwacht van uw energieleverancier].

[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]

Biedt u geen oplossing?

Als u niet wilt meewerken aan een oplossing, dan meld ik dit bij ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt. [kunt u naar De Geschillencommissie of rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Energie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]

Herbruikbaar blok - Uw recht halen en melden [UITKLAPPER]

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer