Hebt u een probleem met een aankoop? En hebt u het bedrijf al om een oplossing gevraagd met een van onze andere voorbeeldbrieven? Maar stuurt het bedrijf u toch naar een ander? Met deze vervolgbrief zegt u dat het bedrijf het zelf moet oplossen.
[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam ondernemer of bedrijf]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum] kocht ik van u een [naam product of dienst]. Het gaat om een [merknaam en type] met bestelnummer [noem ook het bestelnummer of referentienummer]. Ik kocht dit op website [naam website].
Ik heb een probleem met de aankoop.
[kies uw situatie:]
Ik heb u al om een oplossing gevraagd. Zie mijn [e-mail / brief] van [datum] in de bijlage. Maar u lost het probleem niet op en stuurt mij naar een ander bedrijf. [Gebruik dus eerst een van onze andere voorbeeldbrieven om een oplossing te vragen. Stuur deze vervolgbrief pas als het bedrijf u daarna naar een ander stuurt. Voeg de eerste brief die u stuurde toe als bijlage.]
Volgens de wet sloot u met mij een overeenkomst. U staat namelijk op de website genoemd als verkoper van mijn aankoop. Er stond niet duidelijk bij dat ik voor dit probleem bij een ander bedrijf moet zijn. Dit betekent dat u verantwoordelijk bent om het probleem op te lossen. De Autoriteit Consument & Markt (de ACM) houdt toezicht op deze regels, zie www.acm.nl.
Omdat wij een rechtsgeldige overeenkomst hebben, moet u uw verplichtingen nakomen. Ik verwacht daarom dat u het probleem oplost zoals ik u vroeg in mijn eerdere [e-mail / brief].
Werkt u niet mee aan een oplossing, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [Kunt u naar De Geschillencommissie of rechter? Dan kunt u deze zinnen toevoegen:] En mogelijk leg ik mijn klacht voor aan [maak een keuze: De Geschillencommissie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw oplossing per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]