Iets vragen of melden?

Wie is mijn netbeheerder?

Een netbeheerder registreert alle aansluitingen en is verantwoordelijk voor de aanleg van de netten en het transport van elektriciteit of gas. Per regio is er 1 netbeheerder voor elektriciteit of gas.

Een netbeheerder legt elektriciteitskabels en gasleidingen aan. De netbeheerder zorgt ervoor dat u een aansluiting op het net krijgt. En zorgt voor het onderhoud aan het energienetwerk. Meestal hebt u dezelfde netbeheerder voor elektriciteit en gas.

U kunt niet voor een andere netbeheerder kiezen. Want het is te duur om nog een tweede energienetwerk aan te leggen. Per regio is er daarom 1 netbeheerder. U verandert alleen van netbeheerder als u verhuist naar de regio van een andere netbeheerder.

Op de website eancodeboek.nl kunt u zien wie uw netbeheerder is. Wilt u weten wie uw netbeheerder is? Vul dan via onderstaande link uw adres en postcode in.

Waarvoor kan ik bij mijn netbeheerder terecht?

Uw netbeheerder is het aanspreekpunt voor uw vragen over:

  • het aanvragen, wijzigen, verplaatsen of verwijderen van uw aansluiting
  • storingen
  • meldingen van een vermoeden van energiefraude
  • technische vragen over uw gas- en elektriciteitsmeter
  • plaatsing van de slimme meter
  • welke gegevens de netbeheerder krijgt van de slimme meter
  • privacy en de slimme meter
  • onderhoud kabels en meters
  • het doorgeven dat u gaat terugleveren. Uw netbeheerder moet rekening kunnen houden met teruglevering om het netwerk in balans te houden.

Waarvoor kan ik bij mijn energieleverancier terecht?

Uw energieleverancier is het aanspreekpunt voor uw vragen over:

Wat kan ik doen als ik een klacht heb over mijn netbeheerder?

Bent u niet tevreden over uw netbeheerder? Heeft uw netbeheerder u bijvoorbeeld niet op tijd informatie gegeven? Of werkt uw aansluiting op het elektriciteitsnet niet goed? Neem dan contact op met uw netbeheerder.

Herbruikbaar blok - Uw recht halen en melden [UITKLAPPER]

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer