Iets vragen of melden?

Uw rechten bij koop

Kan ik een product altijd ruilen?

Als u iets koopt, zit u eraan vast. Maar soms kunt u het product ruilen. Maar iets ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het niet wilt hebben.

Wanneer mag ik iets ruilen? En kan ik ook mijn geld terugkrijgen?

Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dit mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Dat mag. Bij sommige winkels krijgt u zelfs uw geld terug als u het product terugbrengt. Op de kassabon staat meestal voor welke datum u het product kunt ruilen of terugbrengen.

Wat als ik iets via internet koop?

Als u een product aan de deur koopt, of via internet of telefoon, mag u het meestal wel teruggeven. U hebt dan vaak een bedenktijd. Dat betekent dat u binnen een bepaalde tijd kan beslissen dat u het product toch niet wilt hebben. U kunt het dan teruggeven. Geeft u het product binnen de bedenktijd terug? Dan moet de verkoper uw geld teruggeven.

Twijfelt u over een product?

Twijfelt u of een product wel helemaal is wat u zoekt? Vraag dan van tevoren aan de verkoper of u uw geld terugkrijgt als u het product terugbrengt. Of dat u het product kunt ruilen.

Mijn product is niet goed, wat nu?

In de wet staat dat uw product deugdelijk moet zijn. Is uw product niet goed? Dan hebt u vaak recht op een reparatie of een nieuw product.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer