De energienota

Ik heb recht op geld terug van mijn energieleverancier, maar ik krijg niets. Wat kan ik doen?

Krijgt u een jaarafrekening van uw energieleverancier? Of krijgt u een eindafrekening bij een overstap of verhuizing? In deze afrekeningen staat hoeveel energie u echt hebt gebruikt. En hoeveel u hebt betaald.

Ik heb meer betaald dan ik heb gebruikt. Wat moet ik doen?

Hebt u meer betaald dan u hebt gebruikt? Schrijf een brief of e-mail met uw bezwaar naar uw energieleverancier. Gebruik onze voorbeeldbrief:

Hebt u uw bezwaar ingediend? Dan moet uw leverancier binnen 4 weken een besluit nemen. Tot die tijd hoeft u niet te betalen.

Herbruikbaar blok: Uw recht halen en melden

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.