Iets vragen of melden?

Vragen en antwoorden over de overname van EnergieFlex door Innova Energie

Innova Energie heeft de klanten van EnergieFlex overgenomen. Was u klant van EnergieFlex? Dan is Innova vanaf 1 november uw nieuwe energieleverancier. Wilt u liever een andere energieleverancier? Dan kunt u overstappen. Hiervoor geldt de normale opzegtermijn van 30 dagen. Totdat de overstap geregeld is, krijgt u energie van Innova.

Ik heb nog geld tegoed van EnergieFlex. Ik weet niet hoeveel. Krijg ik het geld terug?

U zou van EnergieFlex een eindafrekening moeten ontvangen. Hierop moet staan of u geld tegoed hebt, zoals teveel betaalde termijnbedragen (voorschotten), een waarborgsom of een welkomstbonus. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met EnergieFlex via: klantenservice@energieflex.nl

EnergieFlex is failliet verklaard. Op basis van de eindafrekening kunt u een tegoed terugvragen bij EnergieFlex. Neem hierover contact op met de curator via flexenergie@wijnenstael.nl

Krijgt u het tegoed niet terug?

Schakel dan juridische hulp in. Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Vraag hen dan om hulp. Hebt u geen rechtsbijstandsverzekering? Ga dan naar het Juridisch Loket.

Ik heb geld betaald aan EnergieFlex. Moet ik mijn betalingen stoppen of storneren?

ConsuWijzer kan u niet adviseren om dit wel of niet te doen. Neem voor verder advies contact op met bijvoorbeeld het Juridisch Loket.

Ik ben vóór het faillissement overgestapt van EnergieFlex naar een andere leverancier. Mijn nieuwe contract zou ingaan tijdens of na de vensterperiode. Hoe zit dat?

Neem hiervoor contact op met de energieleverancier naar wie u zou overstappen. Een antwoord is afhankelijk van wanneer uw nieuwe leverancier de wijziging van uw overeenkomst heeft doorgevoerd.

Houd ik bij Innova dezelfde overeenkomst als bij EnergieFlex?

U krijgt van Innova een nieuwe overeenkomst met tarieven en voorwaarden. U hoeft hiervoor zelf niets te doen. U ontvangt de overeenkomst van Innova.

Innova heeft de automatische incasso overgenomen van EnergieFlex. Mag dat? Moet ik niet eerst toestemming geven?

Neem voor vragen over machtigingen en incasso contact op met Innova.

Ik wil een andere energieleverancier. Kan dat?

Ja dat kan. U kunt bij Innova blijven of kiezen om over te stappen. U hebt net als bij andere leveringscontracten een wettelijke opzegtermijn van 30 dagen. Dat betekent dat u minimaal 30 dagen energie krijgt van Innova.

Innova stuurt mij een rekening voor het leveren van elektriciteit en gas. Klopt dit wel?

Ja, dit klopt. Innova is uw nieuwe leverancier en zal u een rekening sturen voor de geleverde energie.

Moet ik mijn meterstanden doorgeven aan Innova?

Ja, de meterstanden zijn heel belangrijk. Zowel als u bij Innova blijft als wanneer u overstapt naar een andere energieleverancier. Besluit u over te stappen? Dan gebruikt Innova uw meterstanden voor de eindafrekening. Besluit u bij Innova te blijven? Dan gebruikt Innova uw meterstanden voor de jaarafrekening.

Hebt u een slimme meter?

Hebt u een slimme meter? En hebt u de netbeheerder toestemming gegeven om uw meterstanden uit te lezen? Dan hoeft u geen meterstanden door te geven. De netbeheerder leest uw meterstand van de slimme meter uit en geeft deze door aan Innova voor het opstellen van de rekeningen.

Krijg ik een dubbele rekening?

Nee, u krijgt geen dubbele rekeningen. Vanaf 1 november 2018 hebt u een nieuwe energieleverancier. De rekeningen voor het leveren van elektriciteit en gas krijgt u vanaf 1 november 2018 van Innova. U krijgt dan geen rekeningen meer van EnergieFlex. Wel zou u een eindafrekening van EnergieFlex moeten krijgen.

Wat is de rol van de ACM in de verkoop van EnergieFlex? En wat is de rol van de curator?

De curator is betrokken bij de verkoop van EnergieFlex aan Innova. Innova is een energieleverancier die al enkele jaren een vergunning heeft van de ACM. De ACM heeft geen rol gespeeld bij de verkoop.

De ACM krijgt pas een wettelijke rol wanneer er geen verkoop of doorstart plaatsvindt bij een faillissement. Klanten worden dan verdeeld over alle andere leveranciers om te garanderen dat consumenten elektriciteit en gas geleverd blijven krijgen.

Meer informatie

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer