Iets vragen of melden?

Ik ben telefonisch akkoord gegaan met een energiecontract. Is het contract geldig?

U bent telefonisch akkoord gegaan met een contract van een energiebedrijf. En dit energiebedrijf heeft u het energiecontract gestuurd. Hieronder leest u wanneer het contract geldig is.

Wanneer is het energiecontract geldig?

Sommige contracten zijn alleen geldig als ze schriftelijk worden aangegaan. Deze regel geldt ook voor contracten voor elektriciteit en gas, maar alleen als het energiebedrijf u heeft gebeld.

Schriftelijk betekent dat u het contract moet ondertekenen. Maar het energiebedrijf kan u ook een e-mail sturen met daarin het contract. U moet dan een e-mail terugsturen waarin u akkoord gaat met het contract.

Let op!

In de volgende gevallen is het contract wel meteen geldig na het telefoongesprek:

  • als u zelf het initiatief genomen hebt om op te bellen;
  • als het gaat om verlenging of wijziging van uw huidige contract.

Ben ik verplicht om het contract te ondertekenen na een telefoongesprek?

Krijgt u na het telefoongesprek een contract thuis dat u moet ondertekenen? Of een e-mail waarop u moet reageren om akkoord te gaan? Maar wilt u het contract toch niet aangaan? Dan hoeft u niets te doen. Het contract is dan namelijk nog niet geldig. U bent niet verplicht om het te ondertekenen. U blijft dan gewoon klant bij uw oude energiebedrijf.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Op vrijdag 22 en maandag 25 februari zijn wij telefonisch niet bereikbaar. U kunt ons bereiken via WhatsApp.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer