Iets vragen of melden?

Ik ben van energieleverancier veranderd, terwijl ik dat niet wilde. Wat kan ik doen?

Het kan zijn dat u van energieleverancier bent veranderd, terwijl u dat helemaal niet wilde. Misschien hebt u alleen informatie opgevraagd en meteen een contract gekregen. Of misschien hebt u als zzp’er een zakelijk contract gekregen voor uw woonhuis.

U kunt om verschillende redenen een energiecontract hebben dat u eigenlijk niet wilde. Bijvoorbeeld:

  • U hebt alleen informatie opgevraagd en meteen een contract gekregen.
  • U hebt een nieuwe overeenkomst afgesloten, maar binnen de bedenktijd geannuleerd.
  • U bent zonder uw toestemming teruggezet naar uw oude energiebedrijf.
  • Of u hebt een zakelijk contract gekregen voor uw woonhuis, omdat u zzp’er bent.

Ik wil geen klant zijn van deze energieleverancier. Wat kan ik doen?

Denkt u dat u geen overeenkomst hebt met de nieuwe energieleverancier? En wilt u geen klant zijn van deze leverancier? Neem dan contact op met de nieuwe leverancier. Wil hij het probleem niet oplossen? Schrijf dan een brief of e-mail. Gebruik een van onze voorbeeldbrieven.

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Op vrijdag 22 en maandag 25 februari zijn wij telefonisch niet bereikbaar. U kunt ons bereiken via WhatsApp.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer