De energienota

Wanneer krijg ik een termijnbedrag van mijn nieuwe energieleverancier?

Hebt u een nieuwe energieleverancier? Dan krijgt u ook een nieuw termijnbedrag. In de bevestiging van uw nieuwe contract staat het nieuwe termijnbedrag. Binnen 2 maanden na de ingangsdatum van het contract mag u de eerste rekening verwachten.

Uw nieuwe energieleverancier moet uw overstap doorgeven aan de netbeheerder. En hij moet controleren of dit goed gaat. Als u een overeenkomst sluit met uw nieuwe leverancier mag deze de netbeheerder vragen om informatie over uw energiegebruik. De nieuwe energieleverancier gebruikt deze gegevens om een nieuw termijnbedrag voor u te bepalen.

Wat kan ik doen als ik geen bevestiging en dus geen energienota krijg?

Krijgt u geen bevestiging en geen energienota? Mogelijk is de overstap niet gelukt. Schrijf dan een brief of e-mail met uw bezwaar naar uw energieleverancier.

Gebruik onze voorbeeldbrief: 

Hebt u uw bezwaar ingediend? Dan moet uw leverancier binnen 4 weken een besluit nemen. Tot die tijd hoeft u niet te betalen.

Tip

Zet geld opzij voor elke maand dat u geen energienota krijgt. Zo hebt u later geen problemen met betalen.

Herbruikbaar blok: Uw recht halen en melden

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.