Iets vragen of melden?

Ik wil de overeenkomst voor een accommodatie wijzigen. Kan dat?

Hebt u een accommodatie geboekt en wilt u na het boeken nog wat veranderen? Bijvoorbeeld toch een huisje voor 7 personen, in plaats van voor 6? U kunt de overeenkomst alleen wijzigen als de ondernemer dat ook goed vindt.

Let op

Boekt u een accommodatie als onderdeel van een pakketreis? Dan gelden er andere regels.

Wat kan ik doen als ik de overeenkomst wil wijzigen?

Kijk in de algemene voorwaarden wat er staat over het veranderen van de overeenkomst

Dan weet u waar u op basis van de algemene voorwaarden recht op hebt. In de algemene voorwaarden van de ondernemer staat meestal wanneer u de overeenkomst kunt veranderen. En of u dan kosten moet betalen.

Bespreek uw verzoek met de ondernemer

Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Schrijf de ondernemer dan een brief met wat u in de overeenkomst wilt veranderen. Vraag in uw brief om een oplossing vóór een bepaalde datum. Geef  de ondernemer een redelijke termijn. Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de ondernemer geen goede oplossing biedt.

Herbruikbaar blok: Uw recht halen en melden

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer