ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Ik heb een probleem met mijn energie of energieleverancier

Ik ben afgesloten van energie. Wat moet ik doen?

Hebt u uw energierekening niet op tijd betaald? En bent u afgesloten? U kunt weer aangesloten worden. Regel daarvoor een aantal dingen.

Betaalt u uw energierekening niet op tijd? Ook niet na waarschuwingen van uw energieleverancier? Dan mag uw leverancier het contract beëindigen. Uw netbeheerder sluit u uiteindelijk af van energie. Om energie te krijgen, moet u namelijk een leverancier hebben.

De netbeheerder sluit u niet af als het 2 dagen achter elkaar vriest. En het mag alleen als u uw energierekeningen niet hebt betaald.

Wilt u weer aangesloten worden? Volg de volgende stappen:

Let op

U moet ook uw schuld aan uw oude energieleverancier aflossen!

Tip

Hebt u het bewijs van aanmelding opgestuurd? Vraag of het is aangekomen bij uw energieleverancier.

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ACM ConsuWijzer is een onderdeel van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Zie ook