Overslaan en naar de inhoud gaan
Logo ACM ConsuWijzer, ga naar homepage

Praktisch advies voor consumenten
van de Autoriteit Consument & Markt

De energienota

  • Home
  • › Elektriciteit en gas
  • De energienota
  • Tarieven en kosten
  • De energieaansluiting
  • Meters, meterstanden en verbruik
  • Veiligheid en storingen
  • Overstappen, vergelijken en verhuizen
  • Duurzame energie
  • Netbeheerder en energiemarkt

Coronacrisis: lees alles over uw rechten bij reizen, vouchers en andere problemen.

De energienota

  • Hoe is mijn energienota opgebouwd?
  • Jaarafrekening en eindafrekening
  • Op mijn energierekening staan correctiefactoren voor gas. Wat betekent dat?
  • Het termijnbedrag op de energierekening
  • Afsluiting van elektriciteit en gas
  • Hoe berekent mijn energieleverancier mijn energiekosten op de jaarafrekening?
  • Hoe verander ik de hoogte van mijn termijnbedrag?
  • Ik ben afgesloten van energie. Wat moet ik doen?
  • Ik ben niet geïnformeerd over de grootte van mijn aansluiting. Wie moet die hoge energierekening betalen?
  • Ik ben overgestapt, maar mijn oude energieleverancier stuurt nog termijnbedragen. Mag dit?
  • Ik heb recht op geld terug van mijn energieleverancier, maar ik krijg niets. Wat kan ik doen?
  • Ik kan mijn energierekening niet (op tijd) betalen. Wat moet ik doen?
  • Ik krijg een energierekening over een jaar waarvoor ik al een rekening heb gehad. Moet ik betalen?
  • Mijn energieleverancier schrijft geen termijnbedragen af. Wat moet ik doen?
  • Wanneer krijg ik een termijnbedrag van mijn nieuwe energieleverancier?

Delen:

  • Facebook logo
  • Twitter logo
  • E-mail logo

ACM ConsuWijzer

Bel ons

088 0 70 70 70

Maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00.

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen.

Vind ons op:

  • Facebook
  • Twitter

Service

  • Over ACM ConsuWijzer
  • Contact
  • RSS

Over deze site

  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Sitemap
  • Toegankelijkheid