Iets vragen of melden?

Online kaartverkoop voor (pop)concerten, evenementen en sportwedstrijden

U gaat via internet op zoek naar kaartjes voor een concert, een evenement of een sportwedstrijd. Deze worden aangeboden door verschillende ticketbureaus op internet. De verkoop van tickets voor evenementen zoals concerten en sportwedstrijden via internet is heel gebruikelijk.

Er zijn twee manieren om kaartjes te kopen

Officieel verkoopkanaal

U kunt uw kaartjes kopen via de officiële verkoopkanalen. Officiële verkoopkanalen zijn door de organisator van het evenement aangewezen als verkooppunt.

Wederverkoop

Of u koopt de kaartjes via een wederverkoper. Een wederverkoper is een ondernemer die de kaartjes koopt en weer doorverkoopt.

Waar moet ik op letten als ik tickets koop via een online wederverkoper?

Kiest u ervoor om via een online wederverkoper tickets te kopen? Dan raden wij u aan om goed op de volgende drie zaken te letten:

Prijzen zijn vrij

Iedere aanbieder is vrij om zijn eigen prijs te bepalen. U moet zelf beslissen of u de gevraagde prijs wilt betalen. Een wederverkoper is niet verplicht om op zijn website te vermelden dat het kaartje bij de officiële verkoper goedkoper is.

Moeilijk verkrijgbare kaartjes

Sommige wederverkopers geven op hun website aan dat zij gespecialiseerd zijn in het verkopen van kaartjes die moeilijk verkrijgbaar zijn. Dit betekent niet altijd dat de kaartjes al uitverkocht zijn. Het is goed mogelijk dat u via de officiële verkoper nog (goedkopere) kaarten kunt krijgen.

Algemene voorwaarden

Het kan zijn dat de organisator van het concert of evenement in zijn algemene voorwaarden bepaalt dat het kaartje met doorverkopen zijn geldigheid verliest. De organisator kan dan het kaartje dat u bij een wederverkoper koopt blokkeren. Informeer vooraf naar dit risico.

Krijgt u in zo'n geval geen toegang tot het concert of de voorstelling? En heeft de wederverkoper u vooraf niet op dit risico gewezen? Dan hebt u recht op uw geld terug.

Schrijf dan een brief naar de verkoper met daarin uw klacht. Schrijf in uw brief dat u uw geld terug eist omdat u geen toegang hebt gekregen tot het evenement. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u bewijs dat u de brief hebt verstuurd.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer