Cookies toestemming

ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Ik kan mijn internet-, televisie- of telefoonrekening niet betalen. Wat nu?

Hebt u een abonnement voor telefoon, internet of televisie? Dan moet u daarvoor kosten betalen. In uw contract en in de algemene voorwaarden leest u hoeveel en wanneer u moet betalen. Kunt u de rekening niet of niet op tijd betalen? Dan kunt vragen om een betalingsregeling.

Wat is een betalingsregeling?

Een betalingsregeling betekent dat u de rekening in delen betaalt. U moet dan wel het hele bedrag betalen, maar dat hoeft niet direct in 1 keer. Wilt u een betalingsregeling? Dan kunt u uw telecomaanbieder daarom vragen. Hij is niet verplicht om u een betalingsregeling aan te bieden.

Biedt uw aanbieder u een regeling aan? Dan kunt u zelf beslissen of u daarmee akkoord gaat. Gaat u daar niet mee akkoord? Dan moet u de rekening wel in 1 keer betalen. U kunt geen andere regeling afdwingen als uw aanbieder dat niet wil.

Let op

Betaalt u de rekening niet op tijd? Dan kan uw aanbieder maatregelen nemen. Bijvoorbeeld een incassobureau inschakelen. En uiteindelijk misschien zelfs de verbinding afsluiten. Vraag uw aanbieder daarom zo snel mogelijk om een betalingsregeling.

Wat kan ik doen als ik een betalingsregeling wil?

Om een betalingsregeling te vragen kunt u een e-mail of brief sturen naar uw aanbieder. Leg uw persoonlijke situatie uit en vraag uw aanbieder om een regeling. Vraag om een reactie voor een bepaalde datum.

Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Vraag dan of die u kan helpen met het aanvragen van een betalingsregeling. Hebt u geen rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u hulp vragen bij het Juridisch Loket.

Zie ook