Iets vragen of melden?

Ik wil een telefoonrekening met een overzicht van mijn gesprekskosten. Heb ik daar recht op?

Veel aanbieders sturen een uitgebreide telefoonrekening. Op die rekening ziet u bijvoorbeeld welke telefoonnummers u hebt gebeld, wanneer en hoe lang. Dit noemen we een gespecificeerde telefoonrekening. Zijn aanbieders verplicht u zo’n rekening te sturen?

Uw aanbieder is niet verplicht om een gespecificeerde telefoonrekening te sturen. Wilt u weten wat u kunt verwachten? Kijk dan in uw contract en de algemene voorwaarden. Daar vertelt de aanbieder of hij u zo’n uitgebreide rekening stuurt. Bij veel aanbieders kunt u deze rekening bijvoorbeeld op internet bekijken.

Let op

Bent u klant van KPN voor vaste telefonie? Dan moet KPN u wel een gespecificeerde rekening sturen als u het vraagt. En KPN moet dat kosteloos voor u doen. Dit staat in de wet.

Wat kan ik doen als mijn aanbieder mij geen gespecificeerde rekening wil sturen?

Stuurt uw aanbieder u geen gespecificeerde rekening? En staat wel in uw contract of de algemene voorwaarden dat u zo’n rekening krijgt? Of bent u klant van KPN voor vaste telefonie?  Vraag uw aanbieder dan om u alsnog zo’n rekening te sturen.

Doet hij dat niet, schrijf hem dan een brief of e-mail. Vraag daarin om een oplossing vóór een bepaalde datum. Geef de aanbieder een redelijke termijn. En schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de aanbieder geen goede oplossing biedt.

Herbruikbaar blok: Uw recht halen en melden

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer