Wat is slamming?

Wat is slamming?

Uw telefoonaanbieder mag u overzetten naar een andere telefoonaanbieder. Maar alleen als u daarvoor toestemming hebt gegeven. Een andere telefoonaanbieder mag uw abonnement dus niet zomaar overnemen. Gebeurt dat wel? Dan is dat slamming. Sommige mensen zeggen ook wel dat ze dan "geslamd" zijn. Of dat ze overgezet zijn naar een andere aanbieder.

In de wet staat dat slamming verboden is. Telefoonaanbieders hebben afspraken gemaakt om slamming te voorkomen. Een van de afspraken is dat een aanbieder altijd uw toestemming moet hebben vóórdat hij u mag overzetten.

Ik denk dat ik overgezet ben naar een andere telefoonaanbieder. Wat kan ik doen?

Neem contact op met uw nieuwe aanbieder. Regel met hem dat u voortaan weer belt met de aanbieder van uw keuze. Of neem contact op met de telefoonaanbieder bij wie u eigenlijk wilt bellen. Hij wil namelijk dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Dat is ook voor hem voordelig.

Meer informatie? 

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Forward

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

 

Bel ons op 088 0 70 70 70

Over bellen met ConsuWijzer

 

App ons op 06 5252 7006
Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer

 

Mail ons
Reactie binnen 6 werkdagen

Naar ons contactformulier