Wat staat er in mijn warmteovereenkomst?
Op uw warmteovereenkomst leest u wie uw warmteleverancier is. Ook vindt u er alles over uw warmte, uw aansluiting en wat u betaalt.
In de overeenkomst (het contract) met uw warmteleverancier moeten een aantal zaken duidelijk staan.
- de naam van uw warmteleverancier en zijn contactgegevens
- hoe groot uw aansluiting is en of deze individueel of collectief is
- wat u afneemt (warmte, warm tapwater en/of koeling) en de temperatuur ervan
- eventuele eisen aan de binneninstallatie (bijvoorbeeld: wat voor afleverset u huurt van uw leverancier)
- hoeveel u betaalt en voor welke producten en diensten u betaalt
- hoe u betaalt en wat dat kost (minimaal twee betalingsmogelijkheden)
- hoe uw leverancier uw verbruik meet
- hoe lang de overeenkomst duurt, wanneer u kunt verlengen of stoppen en wat dat kost
- waar u terecht kunt voor klachten en bij welke onafhankelijke geschillencommissie uw leverancier is aangesloten
- informatie over storingen en de registratie daarvan
- algemene voorwaarden
Mist u informatie in uw overeenkomst? Spreek uw warmteleverancier aan op de regels.
Komt u er samen niet uit?
Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ACM ConsuWijzer is een onderdeel van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.