ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Stadsverwarming en blokverwarming

Wat staat er in mijn warmteovereenkomst?

Op uw warmteovereenkomst leest u wie uw warmteleverancier is. Ook vindt u er alles over uw warmte, uw aansluiting en wat u betaalt.

In de overeenkomst (het contract) met uw warmteleverancier moeten een aantal zaken duidelijk staan.

  • de naam van uw warmteleverancier en zijn contactgegevens
  • hoe groot uw aansluiting is en of deze individueel of collectief is
  • wat u afneemt (warmte, warm tapwater en/of koeling) en de temperatuur ervan
  • eventuele eisen aan de binneninstallatie (bijvoorbeeld: wat voor afleverset u huurt van uw leverancier)
  • hoeveel u betaalt en voor welke producten en diensten u betaalt
  • hoe u betaalt en wat dat kost (minimaal twee betalingsmogelijkheden)
  • hoe uw leverancier uw verbruik meet
  • hoe lang de overeenkomst duurt, wanneer u kunt verlengen of stoppen en wat dat kost
  • waar u terecht kunt voor klachten en bij welke onafhankelijke geschillencommissie uw leverancier is aangesloten
  • informatie over storingen en de registratie daarvan
  • algemene voorwaarden

Mist u informatie in uw overeenkomst? Spreek uw warmteleverancier aan op de regels.

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ACM ConsuWijzer is een onderdeel van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Zie ook