Iets vragen of melden?

Wanneer moet mijn energiebedrijf een eindafrekening sturen voor mijn oude adres en wat kan ik doen als ik de rekening niet op tijd krijg?

Verhuist u? Dan moet uw energiebedrijf u binnen zes weken na uw verhuizing een eindafrekening sturen. Hebt u na zes weken nog steeds geen eindafrekening gekregen terwijl u daar wel recht op hebt? Dan kunt u het volgende doen.

Neem eerst contact op met uw energiebedrijf

Vraag aan het energiebedrijf waarom u nog geen eindafrekening hebt ontvangen.

Maak bezwaar bij uw energiebedrijf

Bent u niet tevreden over de reactie van het energiebedrijf? Dan moet u een bezwaar indienen bij uw energiebedrijf. Wij raden u aan om eerst de algemene voorwaarden van het energiebedrijf te lezen. Hierin staat hoe u een bezwaar kunt indienen. En hoe snel u dat moet doen. In het algemeen gaat een bezwaar indienen zo: u stuurt een aangetekende brief aan het energiebedrijf. U hebt dan een bewijs dat u de brief hebt gestuurd. In de brief schrijft u de volgende informatie:

  • waarom u bezwaar maakt;
  • wanneer u een reactie van het energiebedrijf wilt. Bijvoorbeeld binnen vier weken.

Uw energiebedrijf moet dan een beslissing nemen en die zo snel mogelijk aan u laten weten.

Ga naar de Geschillencommissie

Hebt u bezwaar gemaakt bij uw energiebedrijf? En bent u het niet eens met de beslissing die het energiebedrijf daarna heeft genomen? Dan kunt u naar de Geschillencommissie gaan. In de algemene voorwaarden bij uw contract staat of het energiebedrijf is aangesloten bij deze geschillencommissie. Misschien leest u in de voorwaarden dat het energiebedrijf een eigen regeling voor geschillen heeft. Dan volgt u deze regeling.

De Geschillencommissie beslist bij een meningsverschil wie er gelijk heeft. Neemt de commissie een besluit, dan moeten uw energiebedrijf en u zich hieraan houden. Het werk van de Geschillencommissie is niet gratis. U betaalt klachtengeld. Op de website van de Geschillencommissie leest u hoeveel dat is. U kunt er ook lezen hoe u uw meningsverschil kunt aanmelden. Dat kan per post en via de website van de Geschillencommissie.

Een brief aan de Geschillencommissie

Stuurt u uw klacht liever in een brief naar de Geschillencommissie? Gebruik dan onze voorbeeldbrief.

Stuur uw brief naar:

Geschillencommissie Energie

Postbus 90600
2509 LP Den Haag
(T) 070 - 310 53 10
(F) 070 - 365 88 14

Naar de rechter

U kunt er ook altijd voor kiezen om naar de rechtbank te gaan met uw meningsverschil. Het nadeel is dat dit lang duurt en veel geld kost.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer