Iets vragen of melden?

Problemen bij overstappen naar een andere telecomaanbieder

Wilt u overstappen naar een andere aanbieder van telefonie, internet of televisie? Meestal gaat dit gemakkelijk via de overstapservice. Maar er gaat ook wel eens iets mis. Lees wat u in dat geval kunt doen.

Vaak regelt uw nieuwe aanbieder uw opzegging met uw oude aanbieder. Dit heet de overstapservice. Wilt u overstappen naar een andere aanbieder? Lees onze tips:

Wat moet ik doen als er iets misgaat met het meenemen van mijn telefoonnummer?

Hebt u afgesproken dat uw telefoonnummer meegaat? En lukt het uw nieuwe aanbieder niet om dit te regelen? Lees wat uw rechten hiervoor zijn en wat u kunt doen:

Kan ik meteen gebruik maken van telefonie, internet of televisie?

Bij de overstap spreekt u af wanneer uw nieuwe aanbieder begint met het leveren van de diensten. Zo zit u geen dag zonder telefonie, internet of televisie. Bent u al overgestapt? En ontvangt u geen diensten, ondanks dat u de goede datum hebt afgesproken? Dan moet uw nieuwe aanbieder dit probleem oplossen.

Wat kan ik doen als ik dubbele rekeningen krijg?

Hebt u met uw nieuwe aanbieder afgesproken dat hij het oude abonnement voor u opzegt? Maar is hij het vergeten op te zeggen? Zeg zelf uw oude abonnement zo snel mogelijk op. Dan lopen de kosten niet op.

Krijgt u nu dubbele rekeningen doordat de nieuwe aanbieder is vergeten op te zeggen? Dan moet u helaas de rekening van uw oude aanbieder wel betalen. Uw oude aanbieder wist namelijk niet dat u wilde opzeggen en daardoor liep uw oude contract nog door. Maar uw nieuwe aanbieder moet deze extra kosten wel voor u vergoeden. Hij had beloofd de opzegging voor u te regelen, maar is het vergeten.

Er is iets fout gegaan met mijn overstap. Wat kan ik doen?

Is er iets niet goed gegaan bij uw overstap? En wil de aanbieder het probleem niet oplossen? Schrijf dan een brief of e-mail naar de aanbieder. Gebruik onze voorbeeldbrief:

Herbruikbaar blok: Uw recht halen en melden

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer