Iets vragen of melden?

Ik kan een bepaalde telecomaanbieder niet kiezen in mijn regio. Mag dat?

Een aanbieder mag zelf weten waar hij wat wil verkopen. Bedrijven zijn niet verplicht om bepaalde diensten aan te bieden.

Contact met de aanbieder

Een aanbieder kan goede redenen hebben om de dienst niet in uw regio aan te bieden. Misschien is het technisch nog niet mogelijk. Of is het aantal klanten te klein. Dan moet u nog even geduld hebben. Wilt u weten waarom een aanbieder een bepaalde dienst niet aanbiedt? Neem dan contact op met deze aanbieder.

Vergelijkingssites

Aanbieders kunnen u precies vertellen waar in Nederland zij welke diensten aanbieden. U kunt ook kijken op websites die aanbieders met elkaar vergelijken. Daar ziet u welke diensten de verschillende aanbieders aanbieden op uw adres.

Mogen alle bedrijven zelf beslissen?

Er is 1 uitzondering. KPN is namelijk wel verplicht om overal in Nederland vaste telefonie te verzorgen, als u daarom vraagt. Dat geldt voor de abonnementen Belbudget en Belbasis. Via deze telefoonaansluiting moet u ook kunnen internetten. Maar in de wet staat niet hoe snel de verbinding moet zijn.

Geen KPN abonnement mogelijk? Meld het ons

Kan KPN u deze abonnementen niet bieden? Dan kunt u dit probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien waar wij iets aan moeten doen.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer