Ik heb een klacht over geen of slecht bereik. Wat kan ik doen?
Hebt u niet altijd goed bereik met uw mobiele telefoon? Dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Het betekent dus niet meteen dat de aanbieder hiervoor verantwoordelijk is. Hebt u een klacht, dan adviseren wij u om het volgende te doen:
Lees de algemene voorwaarden bij uw contract
Lees eerst de algemene voorwaarden bij uw contract. Daarin staat vaak meer informatie over bereik. Als u daarna nog vragen hebt, ga dan naar stap 2.
Neem contact op met uw mobiele aanbieder
Neem contact op met uw mobiele aanbieder. Vindt u dat uw aanbieder niet levert wat hij met u heeft afgesproken of wat er in het contract staat? Ga dan naar stap 3.
Maak bezwaar bij uw mobiele aanbieder
Stuur een brief naar uw aanbieder. Schrijf in deze brief:
- wat uw klacht is
- hoe snel u een reactie van uw aanbieder wilt. Bijvoorbeeld binnen vier weken. Staat er in de algemene voorwaarden van uw aanbieder hoe snel hij reageert op een klacht? Vraag dan een reactie binnen die tijd.
U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken:
Lukt het uw aanbieder niet om het probleem binnen een redelijke termijn op te lossen? Dan mag u de overeenkomst ontbinden.
Als u er samen niet uit komt
Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. Wij zijn een onderdeel van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.