Iets vragen of melden?

Op de prijssticker staat een andere prijs dan de kassa aangeeft, wat nu?

U mag ervan uitgaan dat de prijs op de prijssticker klopt. Behalve als het heel duidelijk is dat deze prijs niet kan kloppen. Bijvoorbeeld als de prijs veel hoger of lager is dan wat redelijk is. Dan hebt u eigenlijk reden om te twijfelen of die prijs wel klopt. Er kan bijvoorbeeld een komma verkeerd staan.

Twijfelt u of de prijs klopt? Vraag het dan aan de verkoper. Had u geen reden om te twijfelen aan de prijs op de prijssticker, en wilt u het product kopen? Dan moet de verkoper het product voor deze prijs aan u verkopen. U hebt dan namelijk een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten.

Wat kan ik doen als de verkoper het product niet voor de prijs op de sticker wil verkopen?

U kunt ervoor kiezen om het product niet te kopen. U kunt dan later alsnog proberen om het product voor de lage prijs te mogen kopen. Bijvoorbeeld door een brief te schrijven aan de verkoper. Wilt u het product toch kopen? Dan moet u de hogere prijs betalen.

Als u betaalt, hebt u een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten. U kunt dan later niet meer klagen over de prijs.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer