11-01-21De ACM eist dat de bedrijven achter verschillende bemiddelingswebsites stoppen met het misleiden van consumenten. De bedrijven zijn onduidelijk over hun diensten en de kosten die zij hiervoor rekenen.
08-01-21Boekt u een pakketreis in 2021? Dan moeten reisaanbieders weer binnen 14 dagen terugbetalen als zij de reis moeten annuleren.
18-12-20Booking.com en Expedia.com geven nu eerlijkere informatie op hun websites. Bijvoorbeeld over de zoekresultaten, prijzen en beschikbaarheid van kamers.
15-12-20De ACM heeft een boete opgelegd aan Unitedcall voor agressieve incassopraktijken. Medewerkers van dit bedrijf belden consumenten omdat zij rekeningen niet betaald zouden hebben. De consumenten werden...
08-12-20In de Apple app-store staat nu duidelijker bij iedere app welke gegevens de app over u verzamelt. De ACM vroeg Apple om hier duidelijkere informatie over te geven.
24-11-20In november en december winkelen veel consumenten online. Webwinkels verwachten dit jaar extra drukte door corona.
05-11-20Het bedrijf Stay Healthy Products bood via online advertenties ‘gratis’ voedings- en verzorgingsproducten aan. De producten waren helemaal niet gratis. De ACM heeft het bedrijf hierop aangesproken....
30-10-20Webshop We Love Musthaves houdt zich niet aan de regels voor levertijd en retourneren. Daarom legt de ACM een last onder dwangsom op. Past de webshop de manier van werken niet aan? Dan moet het...
27-10-20De ACM heeft Knaek Promotions B.V. aangesproken. Knaek is een app waarmee studenten korting kunnen krijgen. In de voorwaarden stond dat je niet tijdens het studiejaar mocht opzeggen. Dat klopt niet....
13-10-20Bol.com, Coolblue en MediaMarkt geven betere informatie aan consumenten die online een slim apparaat willen kopen. Zij doen dit na gesprekken met de ACM.