Ik vind dat een bedrijf zijn informatienummer misbruikt. Wat kan ik doen?

Het komt voor dat iemand een informatienummer misbruikt. Hij probeert dan extra geld van u te krijgen. Wilt u weten of een nummer misbruikt wordt? Let dan op het volgende:

  • u hoort vooraf verkeerde informatie, bijvoorbeeld over de totale kosten van het gesprek;
  • u hoort vooraf geen belangrijke informatie, bijvoorbeeld over de kosten per minuut of de kosten per gesprek;
  • u wordt aan de lijn gehouden zonder dat u iemand te spreken krijgt. Of zonder dat u de dienst krijgt waarvoor u belde. Bijvoorbeeld: u moet onverwacht minimaal 10 minuten wachten;
  • u belt een nummer met een vast tarief per gesprek. En de aanbieder verbreekt tijdens het gesprek de verbinding zonder dat u de dienst aan de lijn krijgt waarvoor u belde.
  • u belt met een nummer en u krijgt niet te horen dat u met een doorschakeldienst belt. U denkt dat u het bedrijf waar u naar op zoek bent rechtstreeks belt. Nadat u bent doorgeschakeld blijft u een hoog tarief betalen.

Meld uw klacht bij ConsuWijzer

Zo weet ACM (Autoriteit Consument & Markt), de toezichthouder achter ConsuWijzer, welke problemen bestaan in de markt. Als dat nodig blijkt te zijn kan ACM handhavend optreden, door bijvoorbeeld een boete op te leggen. Gebruik daarvoor het volgende klachtenformulier.

Hebt u ook een klacht over uw telefoonrekening?

Hieronder leest u wat u dan kunt doen.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Forward