Iets vragen of melden?

SMS-diensten

Wat is een sms-dienst?

Bij een sms-dienst krijgt u eenmalig of regelmatig sms’jes, bijvoorbeeld met het weerbericht of uw horoscoop. De afzender is een kort telefoonnummer, zoals 1234. Voor de sms’jes die u ontvangt en stuurt moet u betalen. De extra kosten voor de sms-dienst betaalt u via uw telefoonrekening.

Wat kost een sms-dienst?

Elke aanbieder van sms-diensten beslist zelf wat de sms’jes kosten. Maar hij moet u de kosten wel vooraf laten weten. Ook in een reclame voor sms-diensten moet u kunnen zien wat de kosten zijn en hoeveel sms'jes u krijgt.

Sms-diensten afmelden? Of blokkeren? Ga naar Payinfo.nl

Op Payinfo.nl ziet u in één overzicht alle sms-diensten die u afneemt. En u kunt deze diensten direct stoppen. Ook kunt u uw telefoonnummer voor sms-diensten blokkeren. Zo voorkomt u dat u onbewust of ongewenst een sms-dienst afsluit. Payinfo.nl is een website van de aanbieders van mobiele telefonie.

Via Payinfo.nl kunt u alle sms-diensten blokkeren, handig bij jonge kinderen. Vindt u afmelden via Payinfo lastig? Vraag uw telefoonaanbieder dan om u af te melden. Uw aanbieder moet dit voor u regelen. 

Hebt u een klacht over de rekening van de sms-diensten?

Hebt u zich niet aangemeld voor de sms-dienst? Of hebt u nooit sms’jes ontvangen? Dan hoeft u de kosten voor deze sms-dienst niet te betalen. De kosten voor de sms-dienst staan op de rekening van uw telefoonaanbieder. Klaag daarom bij uw telefoonaanbieder. 

Volg het volgende stappenplan:

Bespreek uw klacht met uw telefoonaanbieder

Komt u er samen met de aanbieder van de sms-dienst niet uit? Bespreek uw klacht dan met uw telefoonaanbieder.

Schrijf een brief aan uw telefoonaanbieder

Kan of wil uw telefoonaanbieder de klacht ook niet oplossen? Schrijf dan uw telefoonaanbieder een brief met daarin uw klacht.

Hebt u een klacht ingediend bij de telefoonaanbieder? Dan mag u de betaling van het gedeelte van de rekening waar u het niet mee eens bent opschorten. Dat betekent dat u de kosten voor de sms-dienst nog niet hoeft te betalen. Op uw telefoonrekening ziet u om welk bedrag het gaat. U kunt de voorbeeldbrief van ConsuWijzer gebruiken.

Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen.

Leg uw klacht voor aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten

Kijk voor meer informatie op de website van de Geschillencommissie

Kunt of wilt u niet naar de Geschillencommissie? Kijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Schakel die dan eerst in.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer