Iets vragen of melden?

Ik kan geen gebruik maken van mijn internet, telefonie of televisie. Wat kan ik doen?

U hebt een abonnement gesloten met een telecomaanbieder om gebruik te kunnen maken van:

  • vaste of mobiele telefonie,
  • internet;
  • televisie
  • of een combinatie van deze diensten.

Het kan gebeuren dat u geen gebruik kunt maken van een of meer van deze diensten. U kunt bijvoorbeeld wel bellen maar niet gebeld worden. Of u hebt geen internetverbinding.

Een aanbieder moet zorgen dat hij de diensten levert zoals hij met u heeft afgesproken. Daarbij hoort ook alle apparatuur die hij u heeft opgestuurd. Soms koopt of huurt u bijvoorbeeld een modem of digitale ontvanger. Er moet een goede dienst geleverd worden. En de apparatuur die u opgestuurd krijgt moet ook goed werken.

Waardoor wordt het probleem veroorzaakt?

Kunt u geen gebruik maken van uw internet, telefonie en/of televisie? Probeer eerst te onderzoeken waar het probleem ligt. Soms ligt het bijvoorbeeld alleen aan de uw eigen apparatuur. Daarmee bedoelen we de apparatuur die u niet huurt of koopt van de aanbieder. Het probleem ligt dan niet aan de dienst of apparatuur die de aanbieder levert. In dat geval moet u het probleem zelf (laten) oplossen.

Tip: Weet u niet waardoor het probleem wordt veroorzaakt? Neem dan contact op met uw aanbieder. Die kan u soms tips geven om bepaalde oorzaken uit te kunnen sluiten. Ook staat er op de website van uw aanbieder vaak informatie hoe uw toestel moet instellen.

Andere problemen met uw telecomdiensten

U kunt ook te maken hebben met een storing. U kunt dan tijdelijk geen gebruik maken van een of meer van uw diensten.

Hebt u wel eens problemen met het bereik van uw mobiele telefoon? U hebt dan geen bereik als u op een bepaalde plek bent.

Wat zijn uw rechten?

Ligt het probleem niet aan uw eigen apparatuur? Of aan een storing of slecht bereik? Dan moet u de aanbieder eerst de kans geven om een goede oplossing te bieden. Krijgt u geen goede oplossing binnen een redelijke termijn? Dan kunt u  de overeenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het abonnement beëindigt. U hoeft dan niets meer te betalen en de aanbieder moet de dienst stoppen. U hebt soms ook recht om uw abonnementsgeld terug te krijgen. Dat kan voor de periode dat u niet volledig gebruik hebt kunnen maken van uw abonnement. U moet dan wel kunnen bewijzen dat u meteen geklaagd hebt.

Hebt u een abonnement voor een combinatie van internet, telefonie en/of televisie? Dan kunt u soms ook een gedeelte van het abonnement ontbinden. De rest van uw abonnement loopt dan door tot het einde van uw contract. En daarvoor moet u betalen.

Let op: u kunt de overeenkomst alleen ontbinden of gedeeltelijk ontbinden als uw klacht ernstig genoeg is. Dus als de dienst vaker of voor lange tijd niet goed werkt.

 

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer