Iets vragen of melden?

Waar heb ik recht op in de garantieperiode van kleding?

Geeft de verkoper of de fabrikant u garantie voor een bepaalde tijd? Dan noemen we dat de garantieperiode. In de garantievoorwaarden staat wanneer u precies garantie hebt. Wilt u dus weten waar u precies recht op hebt, lees dan de garantievoorwaarden. Deze staan meestal in de algemene voorwaarden, of op de kassabon. Soms krijgt u ook een apart garantiebewijs.

Garantie van de fabrikant

Meestal krijgt u de garantie van de fabrikant. U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft dus geen wettelijke plichten zoals de verkoper. Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. U kunt proberen om deze kosten door de verkoper te laten betalen.

Tip

Is uw product kapot? Neem dan altijd eerst contact op met de verkoper. Want u hebt met hem een overeenkomst gesloten. De verkoper moet u volgens de wet een goed product leveren. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Is dat niet mogelijk? Dan kunt u uw geld terugvragen en het product teruggeven. Dit kan alleen als het product een grote fout heeft. Heeft het product een kleine fout? Dan kunt u een deel van uw geld terugvragen, en u kunt het product houden.

Neemt u niet eerst contact op met de verkoper, en gaat u meteen naar de fabrikant? Dan kan het gebeuren dat u later niet meer terug kunt gaan naar de verkoper.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer