Zegt u telefonisch "ja" tegen een abonnement op online cashback of een kortingsabonnement? En hebt u geen schriftelijk akkoord gegeven? Dan zit u hier niet aan vast. U hoeft daarom niet te betalen.
U zit alleen aan het abonnement vast als u schriftelijk akkoord hebt gegeven. Schriftelijk akkoord betekent dat u het aanbod per e-mail of brief toegestuurd krijgt. En dat u per e-mail of brief laat weten dat u akkoord gaat met het aanbod. Hebt u zo’n mail of brief niet gestuurd? Dan is het abonnement niet geldig. U bent niet verplicht te betalen.
Hoe u uw geld kunt terugkrijgen, hangt af van de manier waarop u betaald hebt.
Is het bedrag via een automatische incasso van uw rekening afgeschreven? Dan kunt u het bedrag laten terugstorten door uw bank. Dit noemen we ook wel storneren of terugboeken.
Hebt u het bedrag zelf overgemaakt naar de ondernemer? Dan kunt u het geld aan de ondernemer terugvragen. We spreken in dit geval van een ‘onverschuldigde betaling’. De ondernemer is in dat geval verplicht om het bedrag terug te betalen.
Om het geld terug te vragen, kunt u een brief of e-mail schrijven aan de ondernemer. Gebruik onze voorbeeldbrief: