Iets vragen of melden?

Alle telefoonnummers binnen de EU kunnen bellen

Uw telefoonaanbieder moet ervoor zorgen dat u alle telefoonnummers binnen de EU kunt bellen. Bijvoorbeeld het alarmnummer en de informatienummers. Belt u met uw mobiel in een ander EU-land? Ook dan moeten alle telefoonnummers binnen de EU bereikbaar voor u zijn.

Ook informatienummers moeten bereikbaar zijn

Informatienummers zijn telefoonnummers die beginnen met 0800, 0900, 0906 of 0909. Kunt u sommige van deze informatienummers niet bellen? Misschien hebt u zelf de informatienummers in het verleden laten blokkeren door uw telefoonaanbieder. Hebt u dat niet gedaan? Vraag dan uw aanbieder om er voor te zorgen dat u deze informatienummers kunt bellen. Uw aanbieder moet dit voor u regelen.

Wat kunt doen als u niet naar bepaalde telefoonnummers kunt bellen?

Belt u binnen de EU? En kunt u bepaalde telefoonnummers niet bellen? Vraag dan uw aanbieder om uitleg. Bent u niet tevreden over de uitleg van uw aanbieder? Of lost hij het probleem niet op? Volg dan het stappenplan dat u via onderstaande link kunt lezen.

En meld het bij ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Meldingen van consumenten zijn belangrijke signalen voor de ACM over waar het niet goed gaat in de markt.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer