Iets vragen of melden?

Contracten en voorwaarden van mijn aanbieder van telefonie, internet of televisie

In de algemene voorwaarden staan afspraken die gelden tussen u en uw aanbieder van telefonie, internet of televisie. Wanneer u een contract tekent, horen daar altijd voorwaarden bij. De voorwaarden bij een contract moeten duidelijk zijn. Een aanbieder is verplicht om de voorwaarden aan u toe te sturen. Of te zorgen dat u ze zelf kunt downloaden en kunt opslaan.

Zorg dat u voorwaarden altijd bewaart voor het geval er problemen ontstaan. Hebt u de voorwaarden niet meer? Vraag uw aanbieder dan om ze opnieuw op te sturen. Vaak kunt u ze ook terugvinden op de website van de aanbieder.

Mag een aanbieder zomaar alles afspreken in de algemene voorwaarden?

Zolang algemene voorwaarden niet in strijd zijn met de wet, moet u zich eraan houden. Dat geldt natuurlijk ook voor uw aanbieder. Het komt soms voor dat een voorwaarde niet overeenkomt met wat in de wet staat. Dan gelden de regels van de wet en hoeft u niet te doen wat in de voorwaarden staat.

Twijfelt u of de algemene voorwaarden in strijd zijn met de wet? Neem dan contact met ons op.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer