Hebt u een pakketreis geboekt? En verhoogt uw reisaanbieder de prijs? Dat mag vaak niet zomaar. Maar hierop is wel een uitzondering.
De reisaanbieder mag uw prijs alleen verhogen als hij aan al deze punten voldoet:
Voldoet hij niet aan alle punten? Dan mag uw reisaanbieder de prijs niet verhogen.
Voldoet hij wel aan alle punten? Kijk dan in de volgende vraag of u akkoord moet gaan met de prijsverhoging.
Verlaagt uw reisaanbieder de prijs? Dan mag hij de gemaakte administratieve kosten aftrekken van het bedrag dat hij u terugbetaalt.
Voldoet de reisaanbieder niet aan de 3 punten uit de vorige vraag? Dan mag hij de prijs niet verhogen. U hoeft dan dus niet akkoord te gaan met een prijsverhoging.
Is uw reisaanbieder aangesloten bij een brancheorganisatie? Bijvoorbeeld bij de ANVR? Kijk dan in de algemene voorwaarden van de brancheorganisatie of er nog extra regels gelden voor het wijzigen.
Verhoogt uw aanbieder de prijs, terwijl dat niet mag? En wil de reisaanbieder het probleem niet oplossen? Schrijf dan een brief of e-mail naar de reisaanbieder. Gebruik onze voorbeeldbrief:
Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ACM ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.