ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Nieuwsbericht

Online marketing bedrijf Allfree misleidt consumenten en moet dwangsom betalen

| Nieuwsbericht

Online marketingbedrijf Allfree misleidt nog steeds consumenten. Daarom moet het bedrijf een dwangsom van 89.000 euro betalen. Allfree heeft misleidende websites voor slotenmakers en andere spoeddiensten. Vorig jaar juli eiste de Autoriteit Consument & Markt (ACM) dat Allfree daarmee zou stoppen. Deed het bedrijf dat niet? Dan moest ze tien weken lang een dwangsom per week betalen. Allfree heeft wel aanpassingen gedaan, maar was aan het eind van die tien weken nog steeds niet gestopt met de misleidende websites. Daarom gaat de ACM de dwangsom innen.

Wat is er aan de hand?

Online marketingbedrijf Allfree bouwt websites en maakt voor deze websites ook reclame. Bedrijven betalen Allfree om via de websites van Allfree klanten te werven voor hun eigen diensten. Hier zitten ook allerlei aanbieders van spoeddiensten bij, zoals slotenmakers. De ACM heeft geƫist dat Allfree eerlijke informatie geeft over de diensten en door wie consumenten geholpen worden als ze via Allfree iemand inschakelen. Maar na tien weken blijkt dat het er nog steeds misleidende teksten op verschillende websites staan.

Hebt u met spoed een bedrijf nodig?

Let goed op als u een bedrijf zoekt voor uw spoedklus. Er zijn ook onbetrouwbare bedrijven die gebruik maken van online marketingbedrijven. Het is voor u dan niet altijd duidelijk wie uw spoedklus komt uitvoeren. Wees kritisch als u zoekt naar een bedrijf en maak vooraf goede afspraken. Zo voorkomt u hoge kosten en slechte reparaties.

Denkt u dat een bedrijf zich niet aan de regels houdt?

Meld het bij ons. ACM ConsuWijzer is het consumentenloket van de ACM. Uw melding helpt ons om te zien waar wij iets aan moeten doen.