Voert uw aannemer of dienstverlener zijn werk niet goed uit? Met onze voorbeeldbrief vraagt u hem om zijn fouten gratis te herstellen.
Gebruikt u geen Word? Dan kunt u deze brief ook downloaden als:
Bekijk deze brief:
[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam ondernemer of bedrijf]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: herstelwerk
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum of periode] voerde u werk voor mij uit. Het gaat om [geef een korte beschrijving van de opdracht].
Wat is het probleem?
Helaas is het werk niet goed uitgevoerd. Het gaat om: [geef een korte opsomming van de klachten].
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet bent u als opdrachtnemer verantwoordelijk voor het leveren van goed (deugdelijk) werk. Als u het werk niet goed uitvoert, moet u dit gratis herstellen.
Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om het werk gratis te herstellen binnen [noem een redelijke termijn]. En ik verwacht dat u hiervoor snel een afspraak met mij maakt.
[voeg deze alinea toe als u een deel van de rekening niet betaalt:]
Ik betaal nu een deel van de rekening. Pas als u het werk hebt hersteld, betaal ik de rest van de rekening. Tot die tijd wacht ik met het betalen van [bedrag] euro. Dit is ongeveer gelijk aan het deel van de rekening voor het niet goed uitgevoerde werk.
Biedt u geen oplossing?
Herstelt u het werk niet gratis binnen deze termijn, dan bent u in gebreke. Ik heb dan het recht om onze overeenkomst te ontbinden. Ik betaal dan alleen voor het werk dat u goed hebt gedaan. U hoeft dan geen werk meer voor mij te doen.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]