Iets vragen of melden?

Consumentenbond

Logo Consumentenbond

Wat is de Consumentenbond?

De Consumentbond is een vereniging die opkomt voor de belangen van de consument. Dit doet hij bijvoorbeeld door te lobbyen bij de politiek om goede regels en wetten te maken. De Consumentenbond neemt deel aan vergaderingen van bracheorganisaties om betere algemene voorwaarden te krijgen voor de consument. Verder zet de bond regelmatig acties op touw om klachten van groepen consumenten op te lossen.

De Consumentenbond test ook consumentenartikelen. De resultaten worden uitgegeven in de Consumentengids.

Moet ik hiervoor betalen?

De Consumentenbond biedt informatie en verschillende diensten aan leden en niet-leden. Dit zijn bijvoorbeeld Klachtenkompas.nl, testinformatie, overstaphulp en de voorbeeldbrieven. De onderwerpen waar de Consumentenbond zich voor inzet zijn breed; van financiën tot zorg, van elektronica tot de interneteconomie en van reizen tot voeding.

Bent u lid van de Consumentenbond? Dan kunt u gebruik maken van de extra diensten. U betaalt een bijdrage voor het lidmaatschap. Hoeveel het lidmaatschap kost kunt u lezen op de website. Het betaalde lidmaatschap zorgt er voor dat de Consumentenbond financieel én politiek onafhankelijk is. En dat de Consumentenbond tests kan uitvoeren waar de consument om vraagt.

De diensten zijn:

  • Juridische informatie en advies
  • Alle testresultaten
  • Boeken
  • Consumentengids.

Tegen betaling kunt u ook andere gidsen krijgen. Deze zijn specifiek gericht op onderwerpen. De gidsen zijn de Reisgids, de Gezondgids, en de Digitaalgids.

Met welke vragen kunt u terecht bij de Consumentenbond?

  • Ik wil mijn klacht melden en weten of er meer klachten zijn over dit onderwerp.
  • Ik ben tegen de beperking van vrije artsenkeuzen. Kan ik mij aansluiten bij een actie?
  • Kunt u mij vertellen wat de levensduur is van een product?
  • Ik wil producteneigenschappen vergelijken. Waar kan ik terecht?
  • Ik wil onafhankelijke informatie over geldproducten zoals verzekeringen, banken e.d. Waar kan ik dat krijgen?

Contact

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Op vrijdag 22 en maandag 25 februari zijn wij telefonisch niet bereikbaar. U kunt ons bereiken via WhatsApp.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer