Iets vragen of melden?

ACM trekt vergunning EnergieFlex in: klanten krijgen gewoon energie

15-10-18nieuwsbericht

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) vertrouwt niet meer op een goede levering van energie door energieleverancier EnergieFlex en trekt daarom haar vergunning in. Bent u klant? Dan krijgt u gewoon elektriciteit en gas tot er een nieuwe leverancier voor u is.

EnergieFlex levert aan consumenten en kleinzakelijke afnemers. EnergieFlex vroeg onlangs surseance van betaling (uitstel) aan bij de rechtbank. De ACM trekt de vergunning in. Vanaf nu krijgen klanten te maken met een zogenaamde ‘vensterperiode’ die uiterlijk tot en met 31 oktober 2018 duurt.

Tijdens deze overgangsperiode blijft EnergieFlex wel energie leveren. U kunt tijdens deze periode even niet zelf overstappen naar een andere leverancier. Dit is om ervoor te zorgen dat er op een rustige manier een oplossing gezocht kan worden voor de klanten van EnergieFlex. Ook voorkomt het dat u zelf overhaast beslissingen neemt.

Oplossing voor klanten

De komende dagen zoekt de bewindvoerder van EnergieFlex naar goede oplossingen voor het bedrijf en de klanten. Bijvoorbeeld een doorstart, of een energieleverancier die alle klanten overneemt.

Lukt dat niet? Dan worden de klanten van EnergieFlex verdeeld over alle andere energieleveranciers. Hierna kunt u alsnog overstappen naar een leverancier van uw eigen keuze. En tijdens en na de vensterperiode krijgt u gewoon elektriciteit en gas.

Ik heb geld tegoed van EnergieFlex. Bijvoorbeeld betaalde termijnbedragen, een welkomstpremie of een waarborgsom. Krijg ik dat nog terug?

Deze vraag kunnen wij helaas niet beantwoorden. EnergieFlex heeft nu uitstel van betaling gekregen. Dat betekent dat alle huidige schulden bevroren zijn en dat schuldeisers geen betaling kunnen afdwingen.

De bewindvoerder kijkt de komende tijd of alle schulden (dus ook van klanten) betaald kunnen worden. Hebt u vragen? Neem dan contact op met EnergieFlex.

Hebt u nog geld tegoed van EnergieFlex en krijgt u het niet terug? Zoek hiervoor juridische hulp. Bijvoorbeeld uw rechtsbijstandsverzekering of het Juridisch Loket.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer