De energienota

Mijn energieleverancier schrijft geen termijnbedragen af. Wat moet ik doen?

Schrijft uw energieleverancier geen termijnbedragen af? Of krijgt u geen maandelijkse factuur? Bent u verhuisd, of bent u overgestapt naar een nieuwe leverancier? Mogelijk is er iets niet goed gegaan. Lees hoe u dit oplost met uw energieleverancier.

Er zijn een aantal mogelijkheden:

U bent verhuisd

Hebt u uw verhuizing op tijd laten weten aan uw energieleverancier? Maar schrijft uw leverancier geen termijnbedragen af voor uw nieuwe adres? Of betaalt u nog hetzelfde als voor uw oude adres? Neem contact op met uw energieleverancier. Zeg dat u wilt betalen voor uw nieuwe adres.

U hebt een nieuwe energieleverancier en een bevestiging daarvan

Bent u overgestapt naar een nieuwe energieleverancier? En heeft u een bevestiging? Neem contact op met uw nieuwe energieleverancier en zeg dat u wil weten hoe hoog uw termijnbedrag wordt en wanneer dat wordt afgeschreven. Of vraag wanneer u de eerste maandelijkse factuur kunt verwachten. U kunt ervan uitgaan dat u uw energie van de nieuwe energieleverancier krijgt.

U hebt een nieuwe energieleverancier, maar geen bevestiging

Bent u overgestapt naar een nieuwe energieleverancier? En heeft u geen bevestiging?  Neem contact op met uw nieuwe energieleverancier. Mogelijk is de overstap niet gelukt. Zolang u niet bent overgestapt, betaalt u aan uw oude energieleverancier. Het is dus ook voor uw nieuwe energieleverancier belangrijk dat u snel en goed overstapt.

Ik krijg nog steeds geen termijnbedragen. Wat moet ik doen?

Krijgt u nog steeds geen termijnbedragen? Misschien is er iets fout gegaan. Schrijf een brief of e-mail met uw bezwaar naar uw energieleverancier. Gebruik onze voorbeeldbrief:

Hebt u uw bezwaar ingediend? Dan moet uw leverancier binnen 4 weken een besluit nemen. Tot die tijd hoeft u niet te betalen.

Tip

Zet geld opzij voor elke maand dat u geen energienota krijgt. Zo hebt u later geen problemen met betalen.

Herbruikbaar blok: Uw recht halen en melden

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.