Iets vragen of melden?

Mijn energieleverancier schrijft geen termijnbedragen af. Wat moet ik doen?

Schrijft uw energieleverancier geen termijnbedragen af? Of krijgt u geen maandelijkse factuur? Bent u verhuisd, of bent u overgestapt naar een nieuwe leverancier? Mogelijk is er iets niet goed gegaan. Lees hoe u dit oplost met uw energieleverancier.

Er zijn een aantal mogelijkheden:

U bent verhuisd

Hebt u uw verhuizing op tijd laten weten aan uw energieleverancier? Maar schrijft uw leverancier geen termijnbedragen af voor uw nieuwe adres? Of betaalt u nog hetzelfde als voor uw oude adres? Neem contact op met uw energieleverancier. Zeg dat u wilt betalen voor uw nieuwe adres.

U hebt een nieuwe energieleverancier en een bevestiging daarvan

Bent u overgestapt naar een nieuwe energieleverancier? En heeft u een bevestiging? Neem contact op met uw nieuwe energieleverancier en zeg dat u wil weten hoe hoog uw termijnbedrag wordt en wanneer dat wordt afgeschreven. Of vraag wanneer u de eerste maandelijkse factuur kunt verwachten. U kunt ervan uitgaan dat u uw energie van de nieuwe energieleverancier krijgt.

U hebt een nieuwe energieleverancier, maar geen bevestiging

Bent u overgestapt naar een nieuwe energieleverancier? En heeft u geen bevestiging?  Neem contact op met uw nieuwe energieleverancier. Mogelijk is de overstap niet gelukt. Zolang u niet bent overgestapt, betaalt u aan uw oude energieleverancier. Het is dus ook voor uw nieuwe energieleverancier belangrijk dat u snel en goed overstapt.

Ik krijg nog steeds geen termijnbedragen. Wat moet ik doen?

Krijgt u nog steeds geen termijnbedragen? Misschien is er iets fout gegaan. Schrijf een brief of e-mail met uw bezwaar naar uw energieleverancier. Gebruik onze voorbeeldbrief:

Hebt u uw bezwaar ingediend? Dan moet uw leverancier binnen 4 weken een besluit nemen. Tot die tijd hoeft u niet te betalen.

Tip

Zet geld opzij voor elke maand dat u geen energienota krijgt. Zo hebt u later geen problemen met betalen.

Herbruikbaar blok: Uw recht halen en melden

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer