Iets vragen of melden?

Ik ben overgestapt, maar mijn oude energieleverancier stuurt nog termijnbedragen. Mag dit?

Op uw overstapdatum krijgt uw oude energieleverancier bericht van uw overstap. Dan moet uw oude leverancier stoppen met het versturen van termijnbedragen. U krijgt dan alleen nog termijnbedragen van uw nieuwe energieleverancier.

In de maand van uw overstap kunt u nog een termijnbedrag krijgen van uw oude energieleverancier. Energieleveranciers hebben tijd nodig om hun administratie aan te passen als u overstapt. En bij sommige leveranciers betaalt u het termijnbedrag na of aan de eind van de maand waarin de levering plaatsvindt.

Uw oude energieleverancier verrekent de termijnbedragen met uw gebruik op de eindafrekening. Uw eindafrekening krijgt u binnen 6 weken na uw overstap.

Let op

Betaal de rekeningen van uw oude en nieuwe energieleverancier. Als u te laat betaalt, kan een leverancier extra kosten in rekening brengen.

Ik krijg nog steeds termijnbedragen van mijn oude energieleverancier. Wat moet ik doen?

Krijgt u na 2 maanden nog steeds termijnbedragen van uw oude energieleverancier? Of hebt u na 6 weken nog geen eindafrekening ontvangen? Neem dan contact op met uw oude energieleverancier. Misschien is er iets fout gegaan. Schrijf een brief of e-mail met uw bezwaar naar uw energieleverancier. Gebruik onze voorbeeldbrief:

Hebt u uw bezwaar ingediend? Dan moet uw leverancier binnen 4 weken een besluit nemen. Tot die tijd hoeft u niet te betalen.

Herbruikbaar blok: Uw recht halen en melden

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer