ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Voorbeeldbrief - Product uit reparatie terugvragen na faillissement

Hebt u een product ingeleverd voor reparatie? En ging het bedrijf daarna failliet? Met onze voorbeeldbrief vraagt u uw product terug aan de curator.


Download voorbeeldbrief
Word document

Gebruikt u geen Word? Dan kunt u deze brief ook downloaden als:


Bekijk deze brief:

[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]

[naam curator]
[adres]
[postcode en plaats]

[plaats, datum]

Onderwerp: faillissement [naam verkoper]


Geachte heer of mevrouw,

Mijn [naam product] ligt sinds [datum] ter reparatie bij [naam bedrijf]. Helaas ging het bedrijf op [datum] failliet. Op het moment van het faillissement had ik mijn [naam product] nog niet ontvangen.

Wat verwacht ik van u?

Ik vraag u vriendelijk om mijn [naam product] aan mij terug te geven. Ook hoor ik graag of ik nog reparatiekosten moet betalen en naar welk rekeningnummer ik dit dan moet overmaken.

Als bewijs voeg ik in de bijlage een kopie toe van [noem het bewijs, bijvoorbeeld: de reparatiebon / het aankoopbewijs].

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]