Voorbeeldbrief - Klacht over de hoogte van het termijnbedrag energie

U kunt uw brief ook per e-mail versturen met eventueel een ontvangst- en leesbevestiging. Maar soms is het verstandig om een aangetekende brief te sturen.

Voorbeeldbrief:

Afzender

[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[Telefoonnummer]
[E-mail]

Aan

[Naam energiebedrijf]
[Adres]
[Postcode en plaats]
[E-mail]

[Woonplaats, datum]

Onderwerp: Klacht over de hoogte van het termijnbedrag

Geachte heer of mevrouw,

Op [invullen: datum] heb ik de rekening voor het termijnbedrag van [invullen: bedrag] ontvangen. Ik heb een klacht over de hoogte van het termijnbedrag. Met deze brief verzoek ik u om het termijnbedrag [maak een keuze: te verhogen/te verlagen].

Wat is het probleem?

Het termijnbedrag is [maak een keuze: te hoog/te laag] vastgesteld, omdat.. [leg uit waarom u vindt dat het termijnbedrag gewijzigd moet worden, bijvoorbeeld omdat u meer energie gaat verbruiken vanwege de aanschaf van nieuwe apparaten].

Wat verwacht ik van u?

Ik verzoek u om het termijnbedrag [maak een keuze: te verhogen naar/te verlagen tot] [invullen: gewenste bedrag per maand]. En ik verzoek u vriendelijk om binnen 4 weken op mijn verzoek te reageren. Uw reactie zie ik graag [maak een keuze: per e-mail/brief] tegemoet.

[naar keuze toevoegen:]

Biedt u geen oplossing?

Dan overweeg ik om mijn klacht voor te leggen aan [maak een keuze: de geschillencommissie/rechter]. Ik vertrouw erop dat het zover niet hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]

Forward

Voorbeeldbrief downloaden

Vraag of klacht? Bel ons!

088 - 0 70 70 70

5 dagen per week van
8.30-17.30u, tarief 088-nummer