ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Voorbeeldbrief - Energieleverancier verhoogt het termijnbedrag

Verhoogt uw leverancier zomaar uw termijnbedrag? En bent u het met het bedrag het niet eens? Met onze voorbeeldbrief vraagt u om het termijnbedrag niet te verhogen.


Download voorbeeldbrief
Word document

Gebruikt u geen Word? Dan kunt u deze brief ook downloaden als:


Bekijk deze brief:

[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]

[naam energieleverancier]
[adres]
[postcode en plaats]

[plaats, datum]

Onderwerp: termijnbedrag

Geachte heer of mevrouw,

Op [datum] kreeg ik van u bericht dat mijn termijnbedrag wordt verhoogd. Mijn nieuwe termijnbedrag wordt [hoogte termijnbedrag] euro per maand.

Wat is het probleem?

U verhoogt mijn termijnbedrag zonder een goede reden voor te geven. Daarom ben ik het met deze verhoging niet eens.

Wat verwacht ik van u?

U moet mij een goede reden geven waarom u dit bedrag verhoogt. Alleen met een goede reden mag u het termijnbedrag verhogen.

[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]

Biedt u geen oplossing?

Als u het termijnbedrag niet wilt aanpassen en niet wilt uitleggen waarom, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar De Geschillencommissie Energie. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]