Iets vragen of melden?

PostNL verwijdert een brievenbus in de buurt. Mag dat?

PostNL mag zelf bepalen of ergens een brievenbus bijkomt of weggaat. Hierbij moet PostNL zich wel houden aan regels over het verdelen van de brievenbussen.

In woonplaatsen met meer dan 5000 inwoners moet altijd binnen een straal van 1000 meter een brievenbus staan. Daarbuiten moet binnen een straal van 2500 meter een brievenbus staan. Het gaat om de afstand gemeten in een rechte lijn van uw woning naar de brievenbus.

Wilt u weten waar de voor u dichtstbijzijnde brievenbus is? Kijkt u dan op de website van PostNL.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) controleert of PostNL zich houdt aan de spreidingseisen voor brievenbussen.

Wat kan ik doen als ik een klacht heb over het verdwijnen van een brievenbus?

Hebt u een klacht over het verdwijnen van een brievenbus in uw buurt? Meldt u dit dan bij PostNL. PostNL kan u dan uitleg geven waarom de brievenbus is verwijderd of verplaatst. U kunt bijvoorbeeld bellen met de klantenservice of een brief schrijven.

Herbruikbaar blok: Uw recht halen en melden

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer