Iets vragen of melden?

Seniorenvoordeelpas gaat voorwaarden abonnement beter regelen

20-12-18nieuwsbericht

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft Seniorenvoordeelpas aangesproken op hun algemene voorwaarden. Het bedrijf ging verkeerd om met de regels over het verlengen en opzeggen van abonnementen. Dit bleek onder andere uit meldingen van consumenten bij ConsuWijzer.

Seniorenvoordeelpas verlengde het abonnement na afloop van de eerste contractperiode automatisch met een jaar. Je kon het abonnement dan niet tussentijds opzeggen. Dit is tegen de regels. De algemene voorwaarden van Seniorenvoordeelpas zijn aangepast en kloppen nu wel.

Abonnementen beëindigen

Wordt een abonnement automatisch verlengd na de eerste contractperiode? Dan moet je het abonnement na de eerste contractperiode elke maand kunnen opzeggen. Hebt u een abonnement van bijvoorbeeld een jaar? En wordt het contract daarna automatisch verlengd? Dan moet u het contract na het eerste jaar elke maand kunnen opzeggen. Staat in de algemene voorwaarden dat het abonnement automatisch wordt verlengd met een jaar? En kunt u niet elke maand opzeggen? Dan gelden deze voorwaarden niet.

Duidelijker aanbod

Seniorenvoordeelpas past ook zijn wervingspraktijken aan. Klanten krijgen voortaan vooraf duidelijke informatie over wat je met de pas kunt doen en wat de pas kost. Ook heeft Seniorenvoordeelpas het bestelproces verbeterd en is het nu duidelijker wanneer u een overeenkomst sluit.

Wilt u meer informatie? Bekijk de regels die gelden voor een abonnement opzeggen.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer