Nieuwsbericht

ACM ConsuWijzer in nieuwe huisstijl

15-10-19nieuwsbericht

ConsuWijzer heet vanaf vandaag ACM ConsuWijzer. Ook hebben we een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. De website ziet er anders uit. Maar wat hetzelfde blijft is het praktische advies over uw rechten als consument, waarmee we u op weg willen helpen.

Kompas

Het nieuwe logo van ACM ConsuWijzer is afgeleid van het logo van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Het maakt duidelijker dat ACM ConsuWijzer onderdeel is van de ACM. Het nieuwe logo stelt een kompas voor. Dit staat voor het richtinggevende en ondersteunende karakter van ACM ConsuWijzer.

Waarom een nieuwe huisstijl?

Consumenten weten vaak niet dat ConsuWijzer een onderdeel is van toezichthouder ACM. Mede daarom willen we duidelijker maken dat de 2 merken bij elkaar horen.

Waarvoor kan ik bij ACM ConsuWijzer terecht?

Op onze website vindt u informatie over uw rechten als consument. Bijvoorbeeld waar u op moet letten als u iets koopt. Of wat u kunt doen als u een probleem hebt met een bedrijf. Wij leggen de regels uit en geven praktische tips. Voor veel situaties hebben wij een voorbeeldbrief. Die kunt u gebruiken om uw gelijk te halen.

Wat gebeurt er als ik een melding doe bij ACM ConsuWijzer?

De ACM kan door uw melding zien:

  • Waarover consumenten vragen hebben,
  • bij welke soorten bedrijven er problemen zijn,
  • welke bedrijven zich niet aan de regels houden,
  • waar de ACM iets aan moet doen.