ConsuWijzer heet vanaf vandaag ACM ConsuWijzer. Ook hebben we een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. De website ziet er anders uit. Maar wat hetzelfde blijft is het praktische advies over uw rechten als consument, waarmee we u op weg willen helpen.
Het nieuwe logo van ACM ConsuWijzer is afgeleid van het logo van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Het maakt duidelijker dat ACM ConsuWijzer onderdeel is van de ACM. Het nieuwe logo stelt een kompas voor. Dit staat voor het richtinggevende en ondersteunende karakter van ACM ConsuWijzer.
Consumenten weten vaak niet dat ConsuWijzer een onderdeel is van toezichthouder ACM. Mede daarom willen we duidelijker maken dat de 2 merken bij elkaar horen.
Op onze website vindt u informatie over uw rechten als consument. Bijvoorbeeld waar u op moet letten als u iets koopt. Of wat u kunt doen als u een probleem hebt met een bedrijf. Wij leggen de regels uit en geven praktische tips. Voor veel situaties hebben wij een voorbeeldbrief. Die kunt u gebruiken om uw gelijk te halen.
De ACM kan door uw melding zien: