Voorbeeldbrief - Klacht aan postbedrijf over niet bezorgen pakket of brief

Hebt u een pakket of brief verstuurd? En is de redelijke bezorgtijd voorbij? Met onze voorbeeldbrief dient u een klacht in bij het postbedrijf.

Bekijk deze brief:

[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]

[naam postbedrijf]
[adres]
[postcode en plaats]

[plaats, datum]

Onderwerp: [brief / pakket] niet bezorgd


Geachte heer of mevrouw,

Op [verzenddatum] stuurde ik een [brief / pakket] op via uw bedrijf. De adresgegevens van de ontvanger zijn: [naam en adres ontvanger].

Wat is het probleem?

Tot op vandaag is [deze brief /dit pakket] niet bezorgd bij de ontvanger. Volgens uw algemene voorwaarden moet u [de brief / het pakket] binnen een redelijke termijn bezorgen. Deze redelijke termijn is voorbij. Ik dien daarom een klacht in. Ook wil ik dat u uw best doet om erachter te komen waar [de brief / het pakket] is gebleven.

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Volgens artikel 7 van de Postwet moet u een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/postvervoersbedrijven.

Wat verwacht ik van u?

U houdt zich niet aan de afspraken. Daarom hoor ik graag waarom mijn verzonden [brief / pakket] niet is aangekomen bij de ontvanger. En ik wil weten wat u gaat doen om ervoor te zorgen dat de ontvanger [de brief / het pakket] nog gaat krijgen.

[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]

Biedt u geen oplossing?

Als u niet reageert op mijn klacht, dan meld ik dit bij ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [kunt u naar De Geschillencommissie of rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En mogelijk leg ik mijn klacht voor aan [maak een keuze: De Geschillencommissie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen vier weken uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]

Uitleg over deze brief

Zie ook

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ACM ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.