Wilt u een klacht sturen aan de leverancier van uw stroom, gas of warmte? Of aan uw netbeheerder? En kunt u geen voorbeeldbrief vinden over uw situatie? Gebruik dan onze algemene voorbeeldbrief.
Gebruikt u geen Word? Dan kunt u deze brief ook downloaden als:
Bekijk deze brief:
[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam energieleverancier of warmteleverancier]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: klacht
Geachte heer of mevrouw,
Ik heb een klacht over [omschrijf kort waar uw klacht over gaat, bijvoorbeeld de levering van warmte / de rekening / de slimme meter].
Wat is het probleem?
[leg uit wat het probleem is]
Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om binnen [noem een redelijke termijn, bijvoorbeeld vier weken of de termijn die uw energieleverancier aangeeft in de algemene voorwaarden] op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per [e-mail / brief] tegemoet.
[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]
Biedt u geen oplossing?
Reageert u niet op mijn klacht of biedt u geen goede oplossing voor mijn probleem? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [kunt u naar De Geschillencommissie, de onafhankelijke geschillencommissie van uw warmteleverancier of de rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Energie / uw onafhankelijke geschillencommissie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]