Iets vragen of melden?

Mag een zorgverzekeraar mij weigeren?

Een zorgverzekeraar mag u niet weigeren als klant voor een basisverzekering. Dat heeft de overheid zo bepaald. Gebeurt dat toch? U kunt met uw klacht terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). U kunt uw klacht ook doorgeven aan de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Voor zorg die niet onder de basisverzekering valt, kunt u een aanvullende zorgverzekering sluiten. Een zorgverzekeraar mag u dan vragen stellen over uw gezondheid. En kan u weigeren als klant. Al komt dat niet vaak voor. Gebeurt dat toch? En bent u het daar niet mee eens? Neem contact op met de zorgverzekeraar. Lost de verzekeraar het niet op? Dan kunt u kijken of een andere zorgverzekeraar u wel accepteert.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer