Iets vragen of melden?

Vraag of klacht over mijn aanbieder van telefonie, internet of televisie

Hebt u een probleem met uw aanbieder van telefonie, internet of televisie? Hebt u bijvoorbeeld slecht bereik met uw mobiele telefoon? Is uw internetverbinding te langzaam? Of bent u afgesloten van telefonie, internet of televisie? Dan kunt u uw aanbieder vragen om uitleg. Ook kunt u uw aanbieder vragen uw probleem op te lossen. U kunt hiervoor de volgende stappen ondernemen.

Neem contact op met uw aanbieder

Neem eerst contact op met uw aanbieder en vertel uw klacht. Misschien is er een eenvoudige oplossing voor uw probleem. Hij kan u ook meer informatie geven over de algemene voorwaarden.

Schrijf een klachtbrief

Wordt uw vraag niet beantwoord of wordt het probleem niet opgelost? Stuur dan een brief aan uw aanbieder. Schrijf in deze brief de volgende informatie:

  • wat uw klacht is;
  • hoe snel u een reactie van uw aanbieder wilt. Bijvoorbeeld binnen vier weken. Heeft uw aanbieder een klachttermijn in de algemene voorwaarden aangegeven? Dan mag u uw aanbieder aan deze termijn houden.

Stuur de brief bij voorkeur aangetekend. U hebt dan een bewijs dat u de brief hebt gestuurd.

Ga naar De Geschillencommissie

Bent u niet tevreden met de oplossing van uw aanbieder? Of reageert uw aanbieder later dan u had gevraagd in uw brief? Ga dan naar de Geschillencommissie als uw aanbieder hierbij is aangesloten. Neemt de commissie vervolgens een besluit? Dan moeten u en uw aanbieder zich hieraan houden.

Let op

U moet de rekeningen vaak wel blijven betalen, ook al ligt uw klacht bij de Geschillencommissie. Raadpleeg hiervoor de algemene voorwaarden bij uw abonnement.

Ga naar het Juridisch Loket

U kunt ook naar de rechter gaan met uw klacht. Bijvoorbeeld als uw aanbieder niet is aangesloten bij de Geschillencommissie. Wij adviseren u dan eerst informatie op te vragen bij een rechtswinkel of bij het Juridisch Loket. Zij geven u gratis juridisch advies over uw rechten. En ze weten vaak of u een schadevergoeding kunt krijgen. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u ook contact opnemen met uw verzekeraar.

Neem contact op met ConsuWijzer

Kan uw aanbieder uw vraag niet beantwoorden of het probleem niet oplossen? Neem dan contact op met ConsuWijzer. Gebruikt u daarvoor het klachtenformulier op onze site.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer